Synpunkter och klagomål (Tyck till)
Här kan du som medborgare och brukare lämna synpunkter och klagomål på kommunens verksamheter. Genom att tycka till hjälper du oss att förbättra verksamheten.
Här kan du som medborgare och brukare lämna synpunkter och klagomål på kommunens verksamheter. Dina synpunkter skickas till ansvarig chef som kontaktar dig om du vill.
Ansvarig chef tar emot synpunkterna
Dina synpunkter skickas till ansvarig chef som kontaktar dig om du vill. Du kan välja att vara anonym, men då kan du naturligtvis inte få något svar. Alla synpunkter och klagomål hanteras enligt kommunens administrativa rutiner.
Redovisning av synpunkter och klagomål
Här redovisas svar på synpunkter och klagomål per kvartal och sektor.
Om du vill göra en felanmälan
Gäller ditt ärende en felanmälan av till exempel gator, vägar eller belysning hänvisar vi dig till sidan Felanmälan.
Olägenhet och störning
Om du upplever olägenhet eller störning från något i omgivningen bör du i första hand kontakta den som orsakar störningen. Hjälper inte det kan miljöenheten utreda frågan.
Anmälan om misstänkt matförgiftning
Kontakta miljöenheten omgående om du misstänker att du blivit sjuk eller fått en allergisk reaktion av mat som du ätit på restaurang eller handlat i en butik.
Livsmedel och klagomål på livsmedel och livsmedelsverksamheter
Sidan uppdaterad: