Hoppa till innehåll Hoppa till meny
Logo
Öppna sök Sök
Öppna sök Sök

Kontakta oss

Du kan kontakta Leksands kommun på flera olika sätt. Ring, skriv eller besök oss. När du ringer kommer du till kundtjänst där vi hjälper dig att få svar på din fråga direkt. Vi kan också vid behov koppla dig vidare till rätt person.

Kommunhuset

Kommunens kundtjänst

Leksands kommuns kundtjänst hittar du i kommunhusets entré.

Kundtjänstens öppettider

Veckodag

Öppettider

Måndag

8.00-12.00, 13.00-16.00

Tisdag

8.00-12.00, 13.00-16.00

Onsdag

8.00-12.00, 13.00-16.00

Torsdag

8.00-12.00, 13.00-16.00

Fredag

8.00-12.00, 13.00-16.00

Lördag

Stängt

Söndag

Stängt

Besök kommunhuset

Du kan besöka kommunen och personligen lämna synpunkter eller ställa frågor till vår kundtjänst.

Besöksadress:
Torget 5, Leksand

Behov av tolk

Som döv går det bra att kommunicera med kundtjänst via läsplatta. Du kan också ta med en tolk till ditt besök hos kundtjänsten.

Om du inte behärskar svenska språket har du rätt till tolk i din kontakt med alla myndigheter. Det är myndighetens ansvar att anlita tolk inför er kontakt.

Leksands kommun har avtal med tolkförmedlingen i Borlänge som har ett stort språkutbud för professionell tolkning både på plats och via telefon samt översättning av olika dokument.

Läs mer på tolkförmedlingens webbplats:

Kontakta enskilda medarbetare och politiker

Vi har ingen samlad förteckning över samtliga anställda på vår webbplats. Om du söker kontakt med en särskild person ber vi dig kontakta vår kundtjänst så kopplar de dig vidare.

Här hittar du kontaktuppgifter till våra politiker:

Andra kontaktvägar

Läs mer om hur du kan kontakta oss via sociala medier:

Leksands kommun
793 80 Leksand

Markera gärna din post med ett namn eller avdelning.

Teletal är en gratis tjänst för dig som har tal-, röst- eller språksvårigheter. Tjänsten är även till för dig som vill ringa till någon som har dessa svårigheter.

Samtalen via Teletal är trepartssamtal där tredje parten är en Teletal-tolk. Du behöver ingen förbokning, utredning eller remiss.

Telefon: 020–22 11 44
Utomlands är telefonnumret: 0046–821 11 19

Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal.

Den samtalsförmedlande tjänsten som är kostnadsfri möjliggör för personer som kommunicerar via text och personer som använder tal att ringa till varandra. Tjänsten passar även hörselskadade som gärna pratar själva och hörande som har talsvårigheter.

SIP: texttelefon@texttelefoni.se
Analog texttelefon: 020-600 600
Telefon: 020-600 650

Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via tjänstens hemsida eller mobilappen som finns tillgänglig på Google Play och App Store.

Mer information finns på texttelefonis webbplats:

Den samtalsförmedlande tjänsten Bildtelefoni.net möjliggör för personer som använder svenskt teckenspråk och personer som använder svenskt tal att ringa till varandra.

Dessutom kan två eller flera personer som befinner sig på samma plats få samtal distanstolkade.

Tjänsten är kostnadsfri och du kan använda den så mycket du vill.

SIP: tolk@tolk.sip.nu
Telefon: 020-28 00 20

Mer information finns på bildtelefonis webbplats:

Sidan uppdaterad: